Konverteringsoptimering i Uppsala

Konverteringsoptimering för vanligt folk!

Betyder vadå? Konverteringsoptimering betyder för oss på Hemsida Uppsala att vi ser till att dina besökare beter sig som du vill. Vi ser till att din hemsida är anpassad för att ta hand om och leda besökarna dit du vill.

Vanligt folk? ja just det… Konverteringsoptimering är något som e-handlare har jobbat aktivt med under lång tid. Detta på grund av att de har en självklar mätpunkt i och med att deras affär sker direkt på hemsidan och man ser direkt den exakta intäkten. Genom detta har det varit enkelt att mäta och se klara förbättringar av optimeringen.

Så vanligt folk är vilka då? Vanligt folk är du och många andra som har vanliga hemsidor där det enda mätbara kan vara ett telefonnummer och en mailadress Även om din affärstransaktion inte sker direkt på din hemsida så är det fortfarande viktigt att se till att man tar hand om och får ut så mycket som möjligt av de besökare som kommer till er hemsida.

Hur kan detta går till?

Säg att du har en hemsida som presenterar ditt företag och era tjänster. Ni har en bra digital synbarhet och har ett stadigt flöde av besökare till hemsida. Målet för er då ni är en tjänsteleverantör är att besökarna i steg ett ska kontakta er och i steg två bli kunder. Får vi inte besökarna att utföra steg ett så kommer de aldrig bli kunder.

Genom att konverteringsoptimera er hemsida ser vi till att så många som möjligt utför de målen vi gemensamt satt upp. Det handlar helt enkelt att leda, fokusera och hjälpa besökaren till de målet vi vill nå. I många fall är detta ett samtal, ett kontaktformulär eller ett mail. Då gäller det att vi skalar av och fokuserar på att erbjuda besökaren det de är ute efter och sedan leda dem till de målen vi har satt upp.

Olika hemsidan kräver olika typer av konverteringsoptimering, så tveka inte att kontakta oss på Hemsida Uppsala om du har några frågor eller vill veta mer hur vi kan förbättra din konvertering.

Kontakta oss